„E jelben győzni fogsz!”

Nagyböjti lelkigyakorlatát tartotta a szombathelyi II. János Pál Katolikus Szakkollégium Celldömölkön

Március 24-e és 26-a között Celldömölkre utazott a szakkollégium közössége, hogy Gyümölcsoltó Boldogasszony fő ünnepét Kis-Máriacellben a Szűzanya közelségében töltsük el.

Megszokott dolog az, hogy a szakkollégisták a saját maguk által készített keresztet a csoport előtt hordozva indulnak el a lelkigyakorlatos programokra. Amerre csak mentünk a lelkigyakorlatos hétvégénken, akár Szombathelyen, vagy Celldömölkön vagy akár a Ság-hegyre fel, sok visszaforduló embert láttunk. Igen, jól látták: egyetemista fiatalok vonultak a kereszt alatt. A zarándokkereszt megerősítését azonban egy váratlan helyről kaptuk: a vonaton a csoportos jegyet kezelő kalauz hangos felkiáltásában, amikor meglátta a keresztünket: „E jelben győzni fogsz!” – üdvözölt minket Nagy Konstantin császár híres jelenésére utalva.
A celldömölki Szent Benedek Zarándokház szépen felújított épülete volt a bázisunk. Nagy örömmel vettük birtokba a felújított barokk refektóriumot, ahol az elmélkedéseink voltak és a kápolnát is, ahol a közös szentmisénket mutathattuk be.
A hétvége programjában Gaspari Gábor szakkollégium igazgató és Köbli Tamás atya szakkollégiumi spirituálisa gondolatait hallgathattuk.  A Nagyboldogasszony templomban Zoltán atya várt minket. Röviden bemutatva a magyar Kis-Máriacell történetét. A templom mögött található Kálvárián a szakkollégisták a saját maguk választotta 2023 keresztútját tudták elimádkozni.

Zarándoklatunk egyik programjaként várt ránk a Ság-hegy megmászása is. Szeles, de legalább nem esős időben másztuk meg a hegyet. Egy kedves helyi pincészet tartott nekünk bemutatót a hegy levének terméseiből. A csapat bátrabb része a hegy csúcsa felé tovább folytatta útját.
A zarándokház családias konyhájában magunk készítette reggelivel indultak a napjaink. Ebédet egy helyi kisvendéglőben kaptunk, de a pizzák is szerepet kaptak az étlapunkon.

Vasárnap, az ESTI 8-as szentmisét Szár Gyula Gergely OPraem atya mutatta be a szombathelyi Zárdatemplomban. Külön köszöntve a lelkigyakorlatunk zárásaként megjelent szakkollégistákat.
A szakkollégium életében különösen fontosak a közösségben megélt programok, lelki alkalmak. Az, hogy 3 napot is szerencsénk volt egy külső helyen eltölteni nagyban segítette a közösségünk összetartozását. Egy csodaszép magyarországi Mária kegyhelyen imádkozni a Szűzanyánkhoz, az pedig egy egészen mély és kivételes lehetőség volt.

A programot az EKCP-KP-1-2023/2-000099 sz. pályázat támogatta.